Anuarul mașinismului din România

Există un loc în țara noastră unde timpul parcă nu curge liniar. Pentru că o dată pe an, pe la sfârșitul lunii iunie, Sinaia parcă se întoarce în timp și ne poartă în cele mai elegante vremuri ale automobilului.

Trabant 601 – Viața în doi timpi

Cumva, Trabantul a fost mereu o mașină râvnită. Acum câteva decenii, pe când acesta era în producție, nu prea existau alternative, iar cererea era atât de mare încât perioada de așteptare pentru un exemplar ajungea și la 10 ani. În prezent, după ce majoritatea au fost casate, iată că micul automobil născut în comunism devine o piesă de colecție din ce în ce mai apreciată. De exemplu, dintre toate mașinile din lume pe care și le-ar fi dorit un liceean, Vlad Turcescu a ales ca primul său automobil să fie un Trabant 601.

ARO 16 – Crossoverul ancestral

Cu mult înainte de apariția SUV-urilor și a crossoverelor în forma care le-a consacrat, în România a fost realizat un prototip care prefigura o rețetă de succes. Din păcate, ARO 16 a rămas doar un produs unicat.

Dacia 1300 – Piesă din patrimoniul auto românesc

În urmă cu un an, Paul Ivan, un tânăr bucureștean pasionat de Daciile clasice, răspundea pozitiv la propunerea mea de a realiza două materiale speciale cu mașinile sale. Și spun materiale speciale — în parte și pentru că au rămas până astăzi foarte speciale pentru mine — și pentru motivul pentru care l-am scos pe Paul din casă. Primul dintre …

La mulți ani, România: Mesaj aniversar de la Mașinistul

La mulți ani, românilor de pretutindeni! A venit și ziua asta în trebuie să fim mai mândri ca oricând că suntem români. Lăsați tot ce-aveți pe gânduri și sărbătoriți! Și, bineînțeles, fiți veseli și iubiți mașinile! Dacă ați ajuns până aici, cel mai probabil sunteți și voi mașiniști. Așa că mai avem un motiv de bucurie. Astăzi este și ziua …

Dacia 1410 Sport — Evadarea Sportivei

Timp de un deceniu, între 1981 și 1991, România a avut o mașină pe nume Dacia 1410 Sport, dar niciun circuit pe care aceasta să se desfășoare în voie. 25 de ani mai târziu, capitalismul a învins, iar la numai 30 de kilometri de București a fost construită Academia Titi Aur – ATA. Așa că i-am invitat pe Vlad Dorobantu …

Dacia 1300 Taxi — Parte din sufletul meu

Născută pentru a se înrola în serviciul public de taxi din Bogota, Columbia, această Dacia 1300 nu a primit viză… În schimb, a fost primită în sânul unei familii din București, unde a fost păstrată cu grijă pe parcursul a trei generații. 34 de ani mai târziu, „Taxiul de Bogota” este condus cu mândrie de Radu Albei, care îl consideră …

Mercedes-Benz IranNational O302 – Pasiune irațională

Principalele mijloace de transport turistic în România comunistă, autocarele IranNational ale ONT-ului erau un simbol al vacanțelor și al relaxării estivale. Apreciate deopotrivă de șoferi și pasageri pentru confortul excelent pe care îl ofereau, acestea au ajuns adevărate epave în epoca postdecembristă, fiind vândute către firme de traport private care le-au folosit până la casare. Mulțumită lui Constantinescu Alexandru, un …

Saab 900 Turbo — Pui de Draken

Cu dubla titulatură de „primul Saab modern” și totodată „ultimul Saab adevărat” – 900 Turbo este unul dintre cele mai râvnite modele în rândul colecționarilor. Iată povestea lui Cristi Gașpar, unul dintre fericiții care se pot bucura și astăzi de caracterul unic al unui Saab:

Buick Riviera `72 Boat Tail – Dreamcatcher

Acest Buick Riviera din 1972 este mașina pe care Alex a visat-o, a urmărit-o și, în cele din urmă, și-a cumpărat-o. A încercat să o aducă din Olanda pe roți, dar a rămas în pană în Germania –de unde a recuperat-o cu o platformă. După care s-a întors în țară și s-a pus pe muncă. A restaurat-o impecabil – în mare parte cu mâna lui –, a îmbunătățit-o pe ici pe colo, iar acum trăiește visul american în TImișoara. În fiecare zi!

Călători în jurul lumii într-un Graham-Paige din 1928

16 ani, 300.000 de kilometri, 5 continente, 60 de țări, patru copii născuți sub naționalități diferite și un Graham-Paige Model 610 din 1928. Află povestea uluitoare a familiei Zapp, care tocmai au adăugat și România pe harta locurilor pe care le-au vizitat.

Dacia 1300 modificată în stil clasic

Spre deosebire de majoritatea tinerilor de vârsta lui, Robert nu s-a gândit nicio clipă să-și cumpere o mașină modernă atunci când a împlinit 18 ani. Ba dimpotrivă, a ales o veche Dacie 1300, aflată într-o stare deplorabilă, pe care a recondiționat-o cu propriile mâini, acasă. Și tot singur i-a adus și câteva modificări estetice și de ordin tehnic, transformând-o din …

Video: Aro 243 – Un test pentru posteritate

Un nume puternic, o mașină dezirabilă, pe care nu o putea avea tot omul de rând, ARO 24 a rămas astăzi doar un izvor de nostalgie. Unul care încă mai curge, mulțumită unor pasionați precum Ovidiu Măgureanu, care au salvat aceste ultime exemplare ale speciei.

BMW M235i vs 2002 tii – Renașterea

În România de azi, imaginea BMW este contrastantă. Simbol al opulenței pentru cei care-și duc traiul de pe azi pe mâine, emblemă a bunăstării pentru cei care au posibilitatea să cumpere un model nou sau o cale accesibilă prin care amatorii de mașini înmatriculate în Bulgaria să se facă remarcați – sigla alb-albastră a primit atât de multe etichete negative, …