Iuțeala Tronurilor – BMW M760Li vs Mercedes-AMG G 63

BMW M760Li și Mercedes-AMG G63 nu sunt tocmai mașinile la care te-ai gândi dacă ai vrea să faci o ieșire pe circuit. Însă ispita celor 1180 CP ne-a făcut să depășim orice bariere raționale și să ducem o limuzină și un off-roader pe Motorpark România.

Anuarul mașinismului din România

Există un loc în țara noastră unde timpul parcă nu curge liniar. Pentru că o dată pe an, pe la sfârșitul lunii iunie, Sinaia parcă se întoarce în timp și ne poartă în cele mai elegante vremuri ale automobilului.

Gene comune

Înainte de moda SUV-urilor și a nișelor atât de profitabile astăzi, la începutul anilor `90, gama BMW era compusă doar din Seriile tradiționale, cu versiunile de caroserie tipice: sedan, touring, coupe și cabriolet. Evident, bavarezii urmăreau cu atenție tendințele pieței, încercând să intuiască noi trenduri, iar atenția le-a fost atrasă de evoluția unui producător din Wolsburg. Prin lansarea celei de-a …

Mazda MX-5 – Chintesență de motor

Realizată după o rețetă clasică, considerată de mult pierdută, Mazda MX-5 este într-o formă de invidiat. Purist, tradițional și totuși modern, micul roadster japonez l-a cucerit irecuperabil pe Mașinist.

Trabant 601 – Viața în doi timpi

Cumva, Trabantul a fost mereu o mașină râvnită. Acum câteva decenii, pe când acesta era în producție, nu prea existau alternative, iar cererea era atât de mare încât perioada de așteptare pentru un exemplar ajungea și la 10 ani. În prezent, după ce majoritatea au fost casate, iată că micul automobil născut în comunism devine o piesă de colecție din ce în ce mai apreciată. De exemplu, dintre toate mașinile din lume pe care și le-ar fi dorit un liceean, Vlad Turcescu a ales ca primul său automobil să fie un Trabant 601.

Dacia Nova GT – Scufița Roșie

A fost odată ca niciodată o mică berlină cu hyon care, ca orice mașină nouă, abia aștepta să-și cunoască familia. Născută în 1998 la Mioveni și asamblată cel mai probabil în timpul unui meci de fotbal – motiv pentru care unele panouri de caroserie par aliniate la ochi, iar câteva șuruburi și capace au fost uitate pe linia de producție …

ARO 16 – Crossoverul ancestral

Cu mult înainte de apariția SUV-urilor și a crossoverelor în forma care le-a consacrat, în România a fost realizat un prototip care prefigura o rețetă de succes. Din păcate, ARO 16 a rămas doar un produs unicat.

Dacia 1300 – Piesă din patrimoniul auto românesc

În urmă cu un an, Paul Ivan, un tânăr bucureștean pasionat de Daciile clasice, răspundea pozitiv la propunerea mea de a realiza două materiale speciale cu mașinile sale. Și spun materiale speciale — în parte și pentru că au rămas până astăzi foarte speciale pentru mine — și pentru motivul pentru care l-am scos pe Paul din casă. Primul dintre …

La mulți ani, România: Mesaj aniversar de la Mașinistul

La mulți ani, românilor de pretutindeni! A venit și ziua asta în trebuie să fim mai mândri ca oricând că suntem români. Lăsați tot ce-aveți pe gânduri și sărbătoriți! Și, bineînțeles, fiți veseli și iubiți mașinile! Dacă ați ajuns până aici, cel mai probabil sunteți și voi mașiniști. Așa că mai avem un motiv de bucurie. Astăzi este și ziua …

Shelby Cobra – Esența

Una dintre cele mai influente mașini sport din industria automobilului, Shelby Cobra a fost atât de râvnită în rândul pasionaților, încât a dat naștere unei industrii de replici-kit care surprind și reproduc pe cât posibil spiritul modelului original. Cumpărată din Statele Unite și asamblată de Tudor Vicol – un inginer auto dornic să propage pasiunea sa în România – aceasta replică Factory Five Racing îți excită și îți umple toate simțurile cum nicio altă mașină sport din prezent. Shelby Cobra este ESENȚA !

Dacia 1410 Sport — Evadarea Sportivei

Timp de un deceniu, între 1981 și 1991, România a avut o mașină pe nume Dacia 1410 Sport, dar niciun circuit pe care aceasta să se desfășoare în voie. 25 de ani mai târziu, capitalismul a învins, iar la numai 30 de kilometri de București a fost construită Academia Titi Aur – ATA. Așa că i-am invitat pe Vlad Dorobantu …

Dacia 1300 Taxi — Parte din sufletul meu

Născută pentru a se înrola în serviciul public de taxi din Bogota, Columbia, această Dacia 1300 nu a primit viză… În schimb, a fost primită în sânul unei familii din București, unde a fost păstrată cu grijă pe parcursul a trei generații. 34 de ani mai târziu, „Taxiul de Bogota” este condus cu mândrie de Radu Albei, care îl consideră …

Mercedes-Benz IranNational O302 – Pasiune irațională

Principalele mijloace de transport turistic în România comunistă, autocarele IranNational ale ONT-ului erau un simbol al vacanțelor și al relaxării estivale. Apreciate deopotrivă de șoferi și pasageri pentru confortul excelent pe care îl ofereau, acestea au ajuns adevărate epave în epoca postdecembristă, fiind vândute către firme de traport private care le-au folosit până la casare. Mulțumită lui Constantinescu Alexandru, un …

Saab 900 Turbo — Pui de Draken

Cu dubla titulatură de „primul Saab modern” și totodată „ultimul Saab adevărat” – 900 Turbo este unul dintre cele mai râvnite modele în rândul colecționarilor. Iată povestea lui Cristi Gașpar, unul dintre fericiții care se pot bucura și astăzi de caracterul unic al unui Saab:

Mercedes-Benz 300TD 4MATIC T-Modell (W124) ― Top Modell atemporal

Probabil ultimul Mercedes-Benz „overegineered”, acest W124 este o apariție ușor excentrică. Pe de-o parte masiv, serios, purtând probabil cea mai familiară fizionomie din toate timpurile a unui „Merțan”, pe de altă parte vopsit într-un roșu aprins, a la Maranello. Unde mai pui că deși este un break uriaș, numai bun pentru o familie numeroasă, acesta este condus de Horațiu, un tânăr …

Renault Clio RS 220 Trophy — Ca la 18 ani

Dacă într-adevăr există un elixir al tinereții, cred că tocmai am luat și eu o porție zdravănă din el. Pentru că Renault Clio RS 220 Trophy m-a făcut să mă simt cu vreo 10 ani mai tânăr, scoțându-mi la suprafață apucături adolescentine pe care le credeam demult trecute. Iată impresiile copilului mașinist:

Buick Riviera `72 Boat Tail – Dreamcatcher

Acest Buick Riviera din 1972 este mașina pe care Alex a visat-o, a urmărit-o și, în cele din urmă, și-a cumpărat-o. A încercat să o aducă din Olanda pe roți, dar a rămas în pană în Germania –de unde a recuperat-o cu o platformă. După care s-a întors în țară și s-a pus pe muncă. A restaurat-o impecabil – în mare parte cu mâna lui –, a îmbunătățit-o pe ici pe colo, iar acum trăiește visul american în TImișoara. În fiecare zi!

ARO 244 cu inimă franțuzească

Acest ARO 244 cu inimă franțuzească născut în 1996 trăiește și astăzi sănătos mulțumită lui Andrei Vlaicu. Pasionat încă din copilărie de robustele mașini de teren românești, tânărul bucureștean a salvat „zimbrul” de la o moarte sigură și dureroasă la REMAT, redându-i splendoarea de altădată.

Călători în jurul lumii într-un Graham-Paige din 1928

16 ani, 300.000 de kilometri, 5 continente, 60 de țări, patru copii născuți sub naționalități diferite și un Graham-Paige Model 610 din 1928. Află povestea uluitoare a familiei Zapp, care tocmai au adăugat și România pe harta locurilor pe care le-au vizitat.

Dacia 1300 modificată în stil clasic

Spre deosebire de majoritatea tinerilor de vârsta lui, Robert nu s-a gândit nicio clipă să-și cumpere o mașină modernă atunci când a împlinit 18 ani. Ba dimpotrivă, a ales o veche Dacie 1300, aflată într-o stare deplorabilă, pe care a recondiționat-o cu propriile mâini, acasă. Și tot singur i-a adus și câteva modificări estetice și de ordin tehnic, transformând-o din …

Video: Aro 243 – Un test pentru posteritate

Un nume puternic, o mașină dezirabilă, pe care nu o putea avea tot omul de rând, ARO 24 a rămas astăzi doar un izvor de nostalgie. Unul care încă mai curge, mulțumită unor pasionați precum Ovidiu Măgureanu, care au salvat aceste ultime exemplare ale speciei.

Video: Dacia Logan Electric – 1,5 euro/100 km

În cadrul reportajului despre Dacia Logan Electric, publicat în numărul 14/2015 al revistei Auto Bild, am realizat și un interviu video cu Marc Areny, realizatorul acestui proiect excepțional. În plus, am surprins și primele mele impresii la volanul prototipului realizat la Pitești: