În timp ce toți ceilalți mizează pe motoare turbo, Mazda parcă lucrează în contradictoriu, promovând tehnologia SKYACTIV, care se bazează pe aspirația naturală și pe un raport de compresie ridicat. Și tot în contrast cu restul lumii, unde marile SUV-uri sunt pe val, iar mașinile sport pursânge mor încet-încet, japonezii au lansat cea de-a patra generație a roadsterului MX-5 după rețeta originală: mic, ușor și foarte agil.
Așadar, totul se rezumă la plăcerea de a conduce, ceea ce în cultura niponă se exprimă prin „Jinba-Ittai“ o unitate perfectă între cal și călăreț, sau, în zilele noastre, între om și mașină. Poate că sună ca un text de marketing, însă aceasta este, de fapt, chintesența care îl face pe MX-5 perfect. Totul începe cu poziția la volan. În timp ce predecesorul acestuia nu era recomandat celor de peste 1,90 m, noul roadster este mai generos cu șoferii înalți. Iar senzația că te așezi pe un skateboard este mai vie ca oricând, mai ales că MX-5 a scăzut în greutate și în dimensiuni. Deși măsoară doar 3,92 metri, japonezii au reușit să așeze aici motorul, transmisia, puntea motoare posterioară și un habitaclu pentru doi ocupanți. Ba chiar și un portbagaj cu volum decent, de 130 de litri, în care îți poți pune periuța de dinți și câteva haine pentru o ieșire de weekend. Iar pe tunelul median și-a găsit loc și un suport pentru două băuturi, pe care le vei atinge însă cu cotul de fiecare dată când accesezi controlerul sistemului multimedia.
Evident, nimeni nu cumpără un roadster pentru talentele sale practice. Mult mai important este cum te face să te simți această mașină. Și este suficient să pliezi plafonul textil printr-o simplă mișcare a mâinii către spate securizându-l printr-o apăsare fermă în compartimentul din spatele scaunelor pentru a intra în atmosfera specială a lui MX-5. Mazda reușește să ofere senzații tari, fără a apela la motoare puternice și la abilități dinamice exagerate de anvelope extralate.
Diferența între Mazda MX-5 și celelalte roadstere este precum cea dintre atleți și culturiști.