Home Kilometraj M-am apucat de șurubărit la Mercedes și promit că nu va fi DECÂT o REVIZIE!

M-am apucat de șurubărit la Mercedes și promit că nu va fi DECÂT o REVIZIE!

by Mash

Orice bărbat își dorește să fie priceput într-ale șurubăritului. Pentru că în acele momente în care crezi cu toată convingerea că știi ce faci, în timp ce mâinile tale desfac, repară și asamblează ceva, simți o împlinire pe care nu ți-o va aduce niciun succes profesional, nicio diplomă, certificare sau premiu. Poate că nu este valabil chiar pentru toată lumea, poate că vorbesc doar despre ceea ce simt eu când lucrez la mașini, însă mi se pare foarte natural ca un bărbat cu fire tehnică să se murdărească din când în când, reparând ceva.

Cei care mă urmăresc pe canalele de social media au aflat deja că de mai bine de o lună m-am apucat de o revizie. Pentru că al meu Mercedes-Benz 320 CE din 1993 – cumpărat anul trecut și păstrat în garaj în speranța că mă voi apuca de el după ce termin recondiționarea Jeep-ului – avea niște scurgeri de ulei. Dar și pentru că nu mai fusese revizuit de prin 2017. Așa că după ce am văzut că mai am de așteptat mult și bine până Graz va fi gata, am decis să mă apuc în paralel și de Mercedes. Doar o revizie, nimic mai mult. Așa că la sfârșitul lui februarie am adus mașina la Auto K9, service-ul din București care a devenit în ultimii 2 ani un fel de a doua mea casă.

Demontarea e ușoară și plină de satisfacții. Nu trebuie decât să știi cum să ajungi la șuruburi și să ai grijă să nu rupi vreunul. Însă această lesneală te poate face să uiți lucruri importante în timpul demontării. Pentru că dacă te-ai pus să desfaci, se presupune că trebuie să le și faci înapoi. Iar atunci nu va mai fi la fel de simplu dacă nu ți-ai făcut poze și însemne în timpul demontării. Așadar, pozează fiecare piesă înainte de a fi demontată, pozează șuruburile și poziția lor, notează-ți ce trebuie ținut minte, pune șuruburile în pungi sau cutii etichetate. Iar în cazul în care o piesă are șuruburi cu lungimi diferite, încearcă să ți minte poziționarea acestora. Cea mai sigură metodă este să desenezi piesa pe un carton și să înfigi șuruburile conform poziției de montare.

Foarte importantă este și organizarea de șantier. Încearcă să fii ordonat, așază piesele în ordinea de demontare, pentru ca la montaj să știi ce îți vine la mână. În plus, încearcă să estimezi de la început ce ai de făcut, nu te apuca să demontezi un capac, iar după alte câteva zile să te trezești cu tot motorul demontat. Fă-ți un deviz de piese și comandă-le pe toate de la început, pentru că s-ar putea să aștepți mai mult după unele. Iar când te apuci de montaj, nu te grăbi, nu lăsa lucruri nefăcute. Pentru că dacă ai ajuns să demontezi jumătate de motor, e păcat să nu schimbi atunci toate consumabilele. Iar după ce ai curățat totul și ai pus multe piese noi, îți vei dori să ai și șuruburi proaspăt zincate și strălucitoare. E plăcut să faci lucrurile bine. Mai ales după ce motto-ul românesc a fost multă vreme „de ce să pui șurub când poți să legi cu sârmă?”. Spor la șurubărit!

#DecâtoRevizie este un proiect susținut de Automobilus

You may also like

Leave a Comment