Home Kilometraj Purosangue sau un garaj de vis?

Purosangue sau un garaj de vis?

by Mash

E ușor să-ți faci planuri cu banii pe care nu-i ai, însă aceste vremuri oferă o oportunitate care n-ar trebui ratată de niciun pasionat de automobile. Așa că… 400.000 de euro pe un SUV de la Ferrari? Sau, mai bine… un garaj de vis?

Că o fi de la inflație sau pentru că numărul milionarilor este mai mare ca oricând, cert este că Ferrari a stabilit un prețul de pornire usturător pentru noul său SUV Purosangue: 400.000 de euro. Lăsând la o parte faptul că un SUV Ferrari poate fi oricum, dar nu „pursânge”, chiar este acest Ferarri așa-zis practic cea mai bună modalitate pentru a cheltui aproape jumătate de milion de euro?

Evident, vorbesc din perspectiva săracului, însă dacă ar fi să îmi cumpăr o mașină de 400.000 de mii de euro, mi-aș lua… mai multe mașini. E logic, nu? Pentru că deși sunt sigur că Ferrari Purosangue este bun la toate și te poate face să tremuri cu sunetul său de V12 aspirat și performanțele fenomenale, dar, totodată, are maniere de mașină civilizată și cât de cât practică, cu care să poți trăi atât zi de zi în oraș, cât și într-un tur de mii de kilometri prin Europa, am senzația că de aceeași bani se pot cumpăra câteva mașini care, cel puțin pe mine, m-ar face infinit mai fericit. Și mai e o chestie: când un obiect este multifuncțional, polivalent, bun la toate, nu are cum să fie excelent la niciun capitol. Ferrari Purosangue este – scuză-mi paralela dacă ți se pare denigrantă – ca un briceag elvețian. Este excelent pentru că îl poți avea mereu la îndemână, însă nu vei monta rafturile de pe perete cu el.

Așa că în loc de un Purosangue, cu 400.000 de euro mi-aș lua, de exemplu, un Range Rover și o Testarossa. Sau, de ce nu, un Clasa G nou și un F355 Cabrio pentru momentele în care vreau să conduc de plăcere. Știu, clasicele nu sunt pentru oricine, însă frumusețea vremurilor pe care le trăim este că au apărut numeroase companii care modifică mașini clasice în ceva mult mai fiabil și mai utilizabil – așa numitele restomoduri. E drept că Officine Fioravanti cere 300.000 de euro pentru un restomod bazat pe Testarossa, la care se adaugă și costul mașinii (se găsesc Testarossa și sub 100.000, însă eu aș renunța la Range Rover și aș merge peste tot cu această demență de 510 CP. Multe voci spun că aceștia sunt ultimii ani în care ne mai putem bucura fără restricții de aceste automobile minunate, iar sfatul meu pentru cei pasionați este să profite acum, cât însă se mai poate. Dodge Viper, de pildă, a început să fie mașină istorică. Și se găsesc exemplare minunate, la mai puțin de 100.000 de euro. Luați-le, bucurați-vă și lăsați mașinile bune la toate pentru viitor. Știu, e un pont bun. Cu plăcere!

You may also like

Leave a Comment