Home Evenimente Simpozion internațional despre restaurări auto, la București!

Simpozion internațional despre restaurări auto, la București!

by Mash

Una din multele probleme de care se lovesc astăzi pasionații de mașini clasice este lipsa personalului capabil să le recondiționeze, repare sau întrețină. Cu atât mai mult cu cât curentul retro a câștigat foarte mulți noi adepți în ultimii 10 ani, iar numărul de ateliere pentru recondiționarea vehiculelor istorice a rămas destul de mic în țara noastră.

Dar există și vești bune. De exemplu, că în vara acestui an, la București, a avut loc simpozionul internațional „Restoration – Art or Science?”. Evenimentul organizat de Retromobil Club România și FIVA (Federația Internațională a Vehiculelor Istorice) a adus în țara noastră câteva nume grele din lumea mașinilor clasice – colecționari, restauratori sau pur și simplu pasionați care dedică resurse importante pentru promovarea și perpetuarea tehnicilor de restaurare a mașinilor clasice.

Una dintre cele mai marcante personalități prezente la eveniment a fost Corrado Lopresto, cel mai prestigios colecționar italian cunoscut la nivel internațional, cu peste 250 de trofee câștigate la evenimente din întreaga lumea. De profesie arhitect, mare iubitor de artă, Corrado Lopresto are un dezvoltat simț estetic și artistic, reușind să redescopere unele dintre cele mai spectaculoase creații automobilistice, restaurându-le la nivel de detaliu. În colecția sa se găsesc numeroase automobile foarte rare, prototipuri sau caroserii unicat (inclusiv o Alfa Romeo care a fost inclusă în patrimoniul UNESCO) care au în comun un singur lucru: toate sunt mașini italienești. Am profitat de această ocazie pentru a iniția o discuție cu domnul Lopresto în vederea realizării unui material exclusiv despre uimitoarea colecție, iar tot ce îți pot spune acum este că într-unul din numerele viitoare vei găsit un material… de colecție.

La Restoration – Art or science a luat parte și Harald Leschke, fost designer Mercedes-Benz care a devenit în 1986 asistentul principal al lui Bruno Sacco (da, acel designer italian care a schițat aspectul modelelor Mercedes între 1975 și 1999). A fondat Studioul de Design Avansat de la Mercedes în 1987, fiind implicat în multe proiecte Advanced Design realizate de Mercedes în Germania, dar și SUA, Japonia, Italia. Ultimul model de serie la care a contribuit a fost „Balena” W140, în timp ce ultima sa creație în cadrul grupului Daimler a fost conceptul Maybach Excelero.

Specialiștii veniți de pe trei continente au prezentat diverse proiecte de restaurare la care au lucrat, tehnicile folosite, dar și numeroase programe de pregătire a unei noi generații de specialiști care să ducă mai departe această activitate de recondiționare și conservare a mașinilor clasice. De exemplu, în Canada și în Franța există deja școli și programe publice de formare și sprijinire a restauratorilor. Desigur, acolo există o tradiție de câteva decenii în acest domeniu, iar pasiunea s-a răspândit la o scară mult mai largă, însă acest simpozion ne arată semne că va fi bine și la noi. Că oamenii vor să învețe, să facă lucrurile bine, să crească și calitatea restaurărilor și, implicit, calitatea și valoarea vehiculelor istorice.

You may also like

Leave a Comment