La mulți ani, românilor de pretutindeni! A venit și ziua asta în trebuie să fim mai mândri ca oricând că suntem români. Lăsați tot ce-aveți pe gânduri și sărbătoriți! Și, bineînțeles, fiți veseli și iubiți mașinile! Dacă ați ajuns până aici, cel mai probabil sunteți și voi mașiniști. Așa că mai avem un motiv de bucurie.
Astăzi este și ziua Mașinistului, care împlinește un an de la debut. Și vreau să vă mulțumesc vouă, tuturor celor care ne-ați susținut. Ați apreciat munca noastră și-atunci când era aproape în zadar – mă refer aici la episoadele în care sunetul înregistrat cu mijloace improvizate face povestea greu de ascultat. Și totuși ne-ați onorat cu un interes neașteptat de mare încă de primele filme pe care le-am publicat.
Vă mulțumim și vouă, cei care ne-ați criticat pentru greșelile pe care le-am făcut. Mulțumită feedbackului vostru, Mașinistul a evoluat, devenind mai exigent și mai bun. Și nu în ultimul rând, vă mulțumesc vouă, cei care v-ați lăsat mașinile prețioase pe mâna mea. Îți mulțumesc, Ovidiu! Pentru răbdare, pentru implicare, pentru sfaturi. Îți mulțumesc și ție, Paul! Ești în aceeași măsura vinovat de nașterea acestui proiect ca și Ovidiu.
Îți mulțumesc, Robert! Baba ta este de departe cea mai apreciată actriță din filmele Mașinistului. Și-ți mulțumesc, Alex! Încă mai cred că Riviera este cea mai frumoasă mașină pe care am condus-o vreodată!
Mulțumesc, Vlaicu! Mi-a plăcut atât de mult să merg cu al tău ARO încât sunt sigur că-mi voi lua și eu unu cândva. Mulțumiri merg și către Horațiu de la Cluj. Pentru că el mi-a arătat cât de robust și solid se simte un Mercedes-Benz și la aproape 500.000 km.
Mulțumesc, Cristi! Mi-am dorit mult să conduc un Saab, iar faptul că primul a fost și unul dintre cele mai apreciate din istoria mărcii face realizarea cu atât mai mare. Îți mulțumesc și ție, Alex! Mă bucur mult că am ajuns să conduc și autocarul copilăriei, care m-a dus în excursii, tabere și cantonamente.
Mulțumesc, Radu! Povestea ta mi-a mers la suflet, iar momentul în care am intrat cu taxiul columbian între Loganurile de la Unirii o să-l povestesc si la nepoți. Îți mulțumesc și ție, Vlad! Dacă aș face un top al zilelor mele preferate de pe circuit, între Porsche-uri, AMG-uri și M-uri, experiența cu Sportiva iese pe primul loc. Na, c-am zis-o!
Îți mulțumesc și ție Tudor, deși nu m-ai lăsat să conduc Cobra. Ar fi putut să fie cea mai frumoasă și mai viscerală mașină pe care am condus-o. Așa… e doar cea mai frumoasă și mai viscerală mașină în care am fost plimbat. Fair enough!
Vă mulțumesc și vouă, cei cu care am filmat deja, dar încă nu au apărut filmele. V-aș spune numele, dar mi-e că dau spoliere și se pierde din mister.
Mulțumiri merg și către cei care ne-au ajutat punctual, direct sau indirect, la filmări sau la montaj. Îți mulțumesc, Răzvan, pentru ponturile care ne-au ajutat să alegem cele mai bune coloane sonore! Și încă o dată, mulțumesc Răzvan (sunt mai mulți Răzvani) pentru editul excelent pe care l-ai făcut la trei dintre episoade.
Evident, nu pot să nu le mulțumesc oamenilor din spatele camerei, Kartal și Laurentiu. Ei sunt responsabili de imortalizarea tuturor acestor momente, care sper vor rămâne în portofoliul cultural al internetului pentru posteritate.Îți mulțumesc și ție, cea care m-a făcut să devin mai bun, mai ambițios și tot mai determinat să cresc acest proiect. Ai fost alternativ șofer, regizor, consilier și susținător al Mașinistului, iar fără eforturile tale nu am fi ajuns atât de departe.
Și acesta este doar începutul. Doar primul an dintr-o viață lungă în care am de gând să documentez treptat toate autovehiculele produse în România. De la Fordurile interbelice, la viitorul EcoSport care va fi produs la Craiova. Voi extinde Mașinistul pe mai multe planuri, încercând însă să-i păstrez componenta care l-a consacrat: pasiunea pentru mașini printr-o poveste. Și mă bucur mult că pot să contribui cumva la cultura auto a acestui popor.
La mulți ani!
Ah, era să uit: v-am pregătit și un film aniversar!