Născut în 1996, acest ARO 244 a fost privilegiat încă de pe linia de producție, primind o motorizare de origine Peugeot — mai fiabilă, dar mai ales mai rafinată decât propulsoarele românești. Iar în prima parte a vieții a trăit chiar bine, fiind pe mâinile agenților SPP, iar ulterior intrând în posesia unui general de armată. Asta a însemnat o exploatare moderată și revizii făcute la timp, spre binele motorului diesel care parcă nici n-a simțit trecerea anilor.
Din păcate, următorul episod din viața ARO-ului nu a continuat pe aceeași linie pozitivă, mașina ajungând pe mâinile unor apicultori din jud. Dâmbovița care l-au chinuit ca pe un utilaj agricol. Folosit pentru transportul unor încărcături care i-au depășit deseori sarcina utilă și lăsat să ruginească în câmp, lângă remorca plină de stupi, acest 244 a ajuns rapid un candidat perfect pentru programul Rabla.
Din fericire, în 2015 a fost cumpărat de Andrei Vlaicu, un tânăr inginer pasionat de marca ARO, care fost dispus să investească timp, bani și energie pentru a-l aduce într-o formă de invidiat.
Iată o poveste impresionantă despre pasiune, ambiție și reușită: